Tygblöjor...

Lillkillen blev sjuk i natt, han låg och vände och vred sig i sängen och grymtade och gnydde. Paranoida jag var helt övertygad om att det var blöjan som stacks av alla kemikalier som den innehåller.
Här kan man läsa om blöjor   http://www.naturskyddsforeningen.se/upload/Foreningsdokument/Rapporter/rapport_hadlamiljovanligt_blojorochmiljo.pdf
Men det var ju som sagt inte blöjan den här gången utan febern säkerligen.
Hur som haver sitter nu med en sjuk lilleman som sover....sov...i en inomhusvagn som jag har lånat.
För bara ett par veckor sedan började jag ju granska vad som egentligen finns i maten som finns i affärerna. Sedan dess har en helt ny värld öppnat sig, det ena leder till det andra o.s.v. All information om gifter som finns omkring oss i de mest vardagliga och triviala saker gör mig förskräkt. På tal om förskräkt, Micke har nog blivit ännu mer förskräkt över den lilla revolutionären Johnna som har vuxit fram under de senaste veckorna. Han hade precis börjat vänja sig vid ekologisk mat och då kom krav om tillsatts fri mat, när han vant sig vid det skulle jag börja rensa ut ibland all plast, vad kan tänkas komma här näst.
Jag tänker så här, miljön och att få bort gifter som påverkar en är viktigt, men, viktigare är att vara lycklig, man lever trots allt bara en gång, och gifter och kemikalier kanske trots allt är vår tids pest, varje tid har sin dåliga sak liksom. Det är omöjligt att komma undan  det helt och i slutänden vet vi inte vad som kommer hända ändå.
Men jag vill ändå göra så gott jag kan och för det mesta SJÄLV välja när jag vill få tillsatser och gifter i mig.
Men som sagt viktigast är att vara glad, lycklig och leva för dagen.
Därför är det med en klackspark som jag nu inhandlar tygblöjor .
Ett litet steg för människan Johnna a fucking gigantic step för Micke!
Peace man!
PS. Micke jag lovar och svär på min heder och mitt samvete att ALDRIG röra din TV eller din dator!!!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

"Ett litet steg för människan Johnna a fucking gigantic step för Micke!" Du är rolig!

Klackspark är bra. Att leva för nuet med! Vi får byta ut en sak i taget och som du säger så vet man ju egentligen inte vad som är farligt och inte ändå...



Kram!!

2011-02-20 @ 19:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0