Ut med tillsatserna...

Nu håller jag lite smått på att sortera ut alla livsmedel som har tillsatser i sig, det blir lite mer plats om man säger så.
Svårast att ersätta verkar var buljong. Jag har köpt Reneé Voltairs Ekologiska Lant Buljong som smakar väldigt bra och som bara innehåller jästextrakt utan glutamat i. Vilket är bra för glutamat är tydligen inte speciellt hälsosamt har jag förstått. Ska gräva lite djupare på det ämnet senare.
Hur som helst funderar jag nu över hur man kan smaksätta mat på andra sätt än med buljong.
Över till nästa ämne, förklaring av damerna på böckerna, som jag skrev om i mitt inlägg om att lämna böckerna på biblioteket. Ja jag förstår ju att de flesta förstod att jag pratade om damm sånt som ligger på golvet...och på böcker...som blir små söta damm råttor.
Men eftersom Micke igår förklarade att jag hade skrivit dam istället för damm om dammet som samlas på böckerna så ska jag vara extra tydlig.
Jag och herr M Björklund ser lite olika på det Svenska språket, jag nöjer mig med att göra mig förstådd genom sammanhanget medan Mr Björklund him self vill ha regler och ramar, och dessa regler och ramar skall följas.
Alla är vi olika, och tur är väll det. Jag skrev väll ha ha...eller var det rätt?
Nä nu ska jag surfa lite på sidor om ekologiska tygblöjor, jag har nämligen funderat på att börja använda det till Nils. Det vet inte Micke om än...
Sen ska jag på föräldra kurs...där dom förövrigt säljer dom där tygblöjorna..hå hå vilket sammanträffande =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0