Solskydd och nanopartiklar

Dessa ständigt återkommande små saker i mitt liv, är det inte kvalster ja då är det kemikalier är det inte kemikalier ja då är det nanopartiklar. Jag såg här om dagen på ett repotage om just nanopartiklar http://svtplay.se/v/2328787/uppdrag_granskning/del_5_av_23?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2351887/sb,p103536,1,f,-1 Ja vad ska man säga...känns i alla fall passande nu inför sol och bad säsongen. Men va jobbigt, vissa saker önskar jag att jag inte läste eller hörde om, typ kvalster och nanopartiklar. Det skulle bli sååå mycket enklare då, men ändå kan jag inte låta bli att läsa om sånt farligt. Repotaget resulterade i att jag gick på jakt efter ett bra solskydd utan nanopartiklar. Det finns en del sidor som säger att deras produkter är nanopartikelfria eller rättare sagt tillverkade utan nanopartikel teknologi http://www.vitavera.se/product.asp?product=1361 samtidigt finns det de som säger att titaniumdioxid räknas som nanopartiklar. Titaniumdioxid finns i princip i alla solskydd även det man kan göra själv som innehåller tiosol läs mer här http://www.shenet.se/ravaror/tiosol.html Jag känner lite så här: Men herregud jag får snart åka till någon öde liten ö och leva på knäckebröd (är det okej?) och vatten? Och då kommer det hela säkert sluta med att jag blir uppäten av en sabeltandad tiger. Så jag gör så här jag I'm gonna go a little wild and crazy in the summer och helt enkelt använda solskydd med titaniumdioxid i.... woooah Nu fick jag inte med några mellanrum igeeen!!! Jag försår inte jag lyckades ju sist...Ja jag vet tekniken är ett underverk och jag hänger inte med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0