Feng shui- Böckerna på biblioteket

Innan jag börjar berätta om min brllianta idé måste jag bara få beklaga mig lite.
Överallt i lägenheten ligger bebisprylar, än så länge är det ju faktiskt inte N som har dragit fram dom utan jag.
Men jag känner ändå att det inte riktigt är mitt fel att de ligger framme.
JAG HINNER BARA TA FRAM DOM, JAG HIIINNNER INTE TA UNDAN DOM OCKSÅ!!!!
Så, nu känner jag för att åka till IKEA och köpa förvarings boxar till alla saker, jag kommer troligen inte hinna använda förvaringsboxarna men ändå.
Efter att ha spytt ner femtioelva bodiesar och lurat mamma att koka vatten, låta det svalna och sedan blanda ersättning, för att sedan inte vilja ha det ligger nu lilleman endast iförd blöja förnöjt i sitt grön-lila babygym.
Han är sååå söt!!!
Så där, nu till min brillianta idé. Jag har ju en dröm om att en dag ha ordning och reda runt omkring mig, detta tror jag att jag kan uppnå genom att göra lite feng shui här hemma. Man samlar ju på sig så mycket prylar att det inte är  klokt. Och något jag har mycket av det är ju böcker, massor böcker som står på rad i bokhyllan och samlar dam, skapar dåligt samvete över att de blir olästa och tar en massa plats.
Så, vad säger du om jag säger bibliotek? Vad säger du om jag säger, skänk bort alla böcker till Myrornas/Biblioteket och börja låna böcker på biblioteket istället.
Fanfarer, är det inte helt fantastiskt, inga böcker hemma bara böcker på biblioteket.
Då går kan till biblioteket, lånar en väl utvald bok, går hem läser boken i lugnt och ro (går att låna om typ femtio gånger på bibliotekets hemsida om den inte är reserverad förstås). Lämnar tillbaka boken och lånar en ny.
Detta i stället för som jag alltif brukar göra, ta fram 5 böcker samtidigt, försöka läsa alola samtidigt, bli skit förvirrad och slutligen inte läsa ut någon av böckerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0